Blog

Sosyal Medya

30 Ocak 2012 Sosyal Medya Yorumlar Kapalı

Sosyal ağ platformları giderek daha çok üye sayısına ulaşmakta ve üyeler gün geçtikçe bu mecralarda daha fazla vakit geçirmektedir. Hal böyle olunca firmalar için sosyal ağlarda bulunmak bir seçim değil zorunluluk halini almıştır…

Sosyal Ağların önemi

Facebook, Twitter, Google +, Linkedin, Instagram ve daha birçok sosyal ağ gün geçtikçe hayatımızda daha fazla yer almakta. Üye sayılarının yanında, bu sitelerde geçirilen süreler ve insanların etkileşimleri de giderek artmaktadır. Firmaların bu konuda dikkatini çekecek bazı bilgiler ise şöyle:

  • Yeni iş elde etmek için sosyal ağları kullanan şirketler, yeni iş bulmak için sosyal kanalları kullanmayan şirketlere göre daha yüksek gelir ve kar raporu açıklıyor, rapora göre bu kar fazlası % 11 daha fazla. (Amerika’da yapılan bir araştırmadan)
  • ComScore’un yaptığı araştırmaya göre, İnternet kullanıcılar artık çevrimiçi 5 dakikalarından birini sosyal ağlarda geçiriyorlar.
  • Türkiye’de internet kullanıcıları, yaş segmentlerinin değişimine göre sosyal ağlarda günde 1 ila 3 saat arası zaman geçirmektedir.
  • Sosyal ağlarda, her kullanıcı arkadaşlarına yayın yapan bir medya gibidir. Sadece 7,500 kişi sayesinde 1 milyon kişiye ulaşabilirsiniz.

Sosyal ağların firmalara sunduğu fırsatlardan bazıları:

  • Yeni müşteriler kazanabilirsiniz,
  • Mevcut müşterilerinizle olan etkileşiminizi artırabilir, çapraz satışlarınızı yükseltebilirsiniz,
  • Müşterilerin istek ve ihtiyaçlarına daha kolay cevap vererek müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz,
  • Markanızı daha geniş çevrelere duyurabilirsiniz,
  • Firmanızın kurumsal sitesine trafik sağlayabilir ve arama motorlarında ilk sayfada çıkmanıza destek sağlayabilirsiniz,
  • Sosyal ağda olmayan rakiplerinize karşı rekabette avantaj sağlayabilirsiniz.

 

Türkiye’de Sosyal Ağlar

Türkiye, genç nüfusunun etkisiyle sosyal ağlarda üye sayısı bakımından ve bu sitelerde geçirilen süreler bakımından sayılı ülkelerden birisidir. Örneğin; Facebook’ta üye sayısı olarak 6. Sırada olan (2012 Ocak itibariyle) Türkiye’de yaklaşık 31 Milyon kişi bu sosyal ağı kullanmaktadır. Firmalar için çeşitli imkânlar sunan bu platformları göz ardı etmek Türk firmaları açısından büyük bir kayıp olacaktır. Türkiye piyasasında faaliyette bulunan işletmeler, iyi hazırlanmış bir strateji ile kesinlikle sosyal ağlarda yer almalıdırlar.